vineri, 3 februarie 2012

Minunata Lume Facebook

In urma cu ceva timp credeam in inocenta si sfanta naivitate a mea ca Facebook-ul e un loc minunat si pur in care domnesc anumite reguli calauzitoare catre o viata morala si as putea chiar sa spun apropiata de perfectiune. Cum am ajuns la aceasta concluzie, ma veti intreba? Totul a inceput in zilele mele de zburdalnicie, cand m-a pus pacatul, ca un holtei ce ma gaseam, sa trimit cereri de prietenie unor fete pe care nu le cunosteam. Ce credeti ca s-a intamplat? Credeti ca domnul Facebook m-a lasat la greu, in ceasul de ispita? Ei bine, nu. M-a luat de mana si mi-a aratat calea cea buna. Cateva zile bune n-am mai putut trimite nici o cerere de prietenie. Mai mult am primit si un avertisment cat se poate de serios. Traznit in plin de o asemenea dojana, mai ca era sa dau pe dinafara de spirit autocritic. Unde naiba te credeai aici, in puburi ieftine, unde agatai domnisoare neconsolate la 4 dimineata, pe care nici nu le mai vedeai bine de la atata... cafea cu gheata si ce mai pun ei acolo??? Lasa ca stim noi. Ei bine nu, aici e un loc sfant, as putea spune sacru. Se cheama Facebook.

Asa stand lucrurile, nu micuta mi-a fost mirarea cand am citit ca atunci cand se gandea la proiectul Facebook, Zuckerberg era cat pe ce sa-l faca site de matrimoniale dar a considerat ca e o afacere mai buna sa-l faca mai sobru. Recunosc, a fost o lovitura grea insa nu a reusit sa imi zdruncine increderea in demnitatea si decenta Facebook-ului. De exemplu, eu cred ca atunci cand ei iti cer numarul de telefon, o fac doar pentru a fi siguri ca iti pot trimite parola atunci cand o pierzi. Sigur, au fost niste voci rautacioase care au spus ca ei de fapt vand toata baza de date corporatiilor, dar cine ii crede? Facebook are anumite standarde. Decenta, ma intelegi? Sau atunci cand te duci la supermarket si dai check-in. Ce chestie cool, nu? S-o facem cu totii, uraaa! Cine ar putea crede aberatia ca Facebook vinde asta firmelor care vor sa stie unde faci tu shopping? E o aberatie. Ei vor doar sa fie siguri ca te gasesc prietenii in caz ca te ratacesti. Pentru ca dupa cum se stie, Facebook e ca un frate mai mare care are grija de tine.

In orice caz, nu te relaxa, decenta e pe primul plan. Sa te fereasca vina sa tamponezi ceva cu smartphone-ul in mana. Evident erai un cocalar de pe Facebook, vor spune jurnalistii cu ton de experti in verdicte dupa o verificare in profunzime a background-ului pe Google.

Sau tu domnisoara, totul pare frumos si dragut la suprafata. Dar la prima problema cu legea, rochita aia scurta va iesi la suprafata. Da, a fost marfa la ultima petrecere dar demonstreaza acum ca nu esti o pitipoanca.

Nu, Facebook-ul nu e ceea ce credeti. Nu e pentru noi. E pentru oameni perfecti, care au doar doi prieteni in lista, cu care si stau in aceeasi casa. Toate pozele sunt la costum, intr-un cadru decent. Dar oricum nu le va vedea nimeni pentru ca sunt setate pe privat. Iar ei de fapt nici nu stau pe Facebook vreodata ca niste oameni perfecti ce se gasesc. Pe Facebook stam doar noi, astia, cu multe defecte de caracter si mii de vicii. Dar eu sunt linistit. Domnul Facebook e acolo, vegheaza si ne calauzeste pe calea cea buna.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu