sâmbătă, 18 februarie 2012

Eu cu cine votez si de ce

Se tot spune din ce in ce mai des ca lumea si-a pierdut increderea in clasa politica in general, indiferent de apartenenta la un partid sau altul. Eu unul nu mi-am pierdut-o. Nu mi-am pierdut-o pentru ca nu am avut-o niciodata.

As vrea intai sa lamuresc niste lucruri fundamentale in legatura cu parerile mele despre politica. Nu imi pun niciodata problema ca cineva sta acolo sa se preocupe in vreun fel de problemele oamenilor. Asa ceva nu se intampla, sa dam asta la o parte.Preocuparea fundamentala e puterea. Obtinerea ei si pastrarea ei. Deci odata lamurit bine acest aspect fundamental putem privi lucrurile din alta perspectiva. Si anume cine face lucrul acesta cel mai bine. Asta e singurul lucru care merita apreciat si comentat.

Din acest unghi imi permit sa studiez pe scurt scena politica actuala.

Privind la PDL pot sa spun ca sunt cel mai bine organizati. Au demonstrat-o de multe ori, inclusiv la ultimele alegeri castigate pe muchie. Alegeri pe care ei au stiut sigur ca le-au castigat, spre deosebire de altii care au baut sampanie. Ori ce s-ar spune despre Basescu, la PDL, in fata sau in spate, nu stiu, dar sigur exista niste minti machiavellice de inalt nivel. Si inteligenta trebuie apreciata, cu toate conotatiile sale.

PSD-ul mi s-a parut extrem de greoi in ultima vreme. Nu ca ar fi fost foarte iute inainte. Poate pe vremea lui Iliescu. S-au culcat pe laurii sondajelor si au considerat ca totul va merge de la sine. Nu stiu daca e asa. M-a surprins totusi interventia lui Ponta in parlament, o schimbare la care chiar nu ma asteptam. Se pare ca in final a avut inspiratia de a intelege ca nu e chiar atat de simplu si ca trebuie sa mai vii si cu ceva concret in afara de urlete isterice. Totusi Ponta e un politician destul de imatur inca iar vechii din spatele lui nu mi se par prea bine ancorati in realitatea de astazi.

La PNL lucrurile stau cel mai tragic. Pacat de un partid cu asemenea istorie. De mult ma asteptam la o gafa din partea lui Antonescu si a comis-o chiar cu sprijinul entuziast al amicilor pacatosi de la Intact. Asta e semnalul de trezire dupa visul frumos al conducerii in sondaje. Graitoare a fost si reactia la discursul lui Ponta: de ce sa schimbi discursul radical cand conduci in sondaje? Adica, de ce sa muncesti cand merge si cu un urlet isteric odata la doua trei zile si pe urma distractie?

Concluziile mele, simple si reci sunt urmatoarele. De furat se va fura in continuare indiferent cine vine la putere. Intrebarea e cine o va face cu mai mult bun simt si cine va mai face si cate ceva util pentru tara.

Ce va face PDL-ul: treburi ca si pana acum dar va pune in fata oameni putin mai nevinovati la infatisare, gen guvernul Ungureanu. De apreciat cel putin impresia artistica. Insa in mod sigur vor fi mult mai atenti la capitolul licitatii si altele, avand in vedere ca s-au ars din plin in ultima vreme. Si in mod sigur vor face si ceva pentru tara, nu pentru ca ar vrea neaparat, dar nu suntem chiar de capul nostru si FMI-ul, UE si altii nu o sa ne lase in pace.

Ce va face PSD-ul: in fata, Ponta va fi atat de fericit incat nici nu o sa se trezeasca pana cand confratii din spate se vor baga foarte bine in niste treburi. Pentru a asigura poporul ca totul e bine, probabil vor da drumul la punga bugetului pentru fel de fel de majorari ca doar nu e din banii lor.

Cei din PNL probabil se vor zbate isteric sa arate ca ei sunt pe picior de egalitate cu PSD-ul, daca nu chiar mai presus. Putem usor prezice la ce situatie frumoasa va duce competitia din cadrul USL-ului. In orice caz, la stabilitate nu. Nu e problema, pana se alege praful de alianta, oamenii de baza din spate vor avea grija sa se infrupte bine din beneficiile guvernarii, nu de alta dar sa se cunoasca totusi ca au trecut pe acolo.



Published with Blogger-droid v2.0.4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu