luni, 11 iulie 2011

Ce-as face daca as fi Mark Zuckerberg?

Intr-un articol de pe WSJ, vesnic sursa mea de inspiratie, autorul se plangea ca nu exista inca un site web care sa ofere acces complet la tot ce inseamna muzica, contra unei mici taxe lunare in jur de 4 $ si considera asta drept o ocazie ratata atat pentru business-ul online cat si pentru clientii potentiali.
Sunt de acord cu el. Si mie mi-ar placea sa am acces la download de muzica nelimitat pentru 4$ pe luna, pe care sa-i platesc eventual imediat printr-un sms. In momentul asta exista doar varianta achizitionarii de tunes la un pret ce poate ajunge si la 1 € pe piesa. Gasirea unei solutii pentru a realiza ce isi dorea autorul ar implica aducerea la aceeasi masa a tuturor caselor de discuri si a le convinge sa accepte lucrul asta. Mai este problema ca un oarecare artist sa nu fie de acord. Insa de ce ar accepta artistii si companiile din industria muzicala asta cand le este mult mai facil sa isi ia banutii pe fiecare piesa downloadata in parte? Este si dificultatea de a sti cum sa distribui in mod corect banii pentru fiecare artist in parte. Autorul propune varianta de a-i plati in functie de numarul de downloaduri. Insa astea trebuie verificate, dovedite si e posibil oricand sa existe suspiciuni. In concluzie, o gramada de probleme si o misiune aproape imposibila.
Asta am crezut la inceput. Apoi mi-a venit ideea! Dar daca s-ar duce Facebook-ul sau YouTube-ul sa le propuna asta artistilor? Ma refer la a gasi o varianta de a oferi muzica folosind platformele deja existente. Si mi-am adus aminte de Andrew Carnegie. Tipul a facut urmatoarea chestie: prin diverse manevre a adus toti producatorii de otel din SUA sub aceeasi umbrela si a creat o noua companie care practic detinea monopolul. In ziua cand a fost creata, compania a ajuns sa valoreze la bursa dublu fata de cat ar fi valorat companiile individuale luate separat, prin simplul fapt ca detinea monopolul iar miscarea respectiva a reusit sa creeze o impresie foarte puternica. Ce-ar fi daca cineva ar face acelasi lucru in industria muzicala? Vorbim de sute de milioane de clienti si de un profit de miliarde de dolari pe luna. Insa totul poate deveni astronomic daca vorbim si de listarea la bursa.

P.S. Acum pe bune, ce as face daca as fi Mark Zuckerberg...? Mi-as lua un Ferrari editie limitata si o alta prietena. Totusi e pacat sa ai atatia bani si sa n-ai o prietena frumoasa. Don't hate me Mark! (Pe bune, i-ati vazut prietena? Oh!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu